VAIKO GEROVĖS KOMISIJA
Vaiko gerovės komisijai vadovauja pavaduotoja ugdymui – Regina Jarmulkienė.
Nariai:
- logopedė Kristina Vidikienė;
- socialinė pedagogė Edita Markevičienė;
- mokytoja metodininkė Jurgita Šerberienė;
- sekretorė – mokytoja Karolina Buinauskienė.
Lopšelyje-darželyje „Šermukšnėlis“ dirba kvalifikuota specialistų komanda:
- Vyr. logopedė;
- Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė;
- Socialinė pedagogė;
- Menų pedagogės.
Vaikų kalbos raidą stebi ir pagalbą teikia vyr. logopedė Kristina Vidikienė.
Logopedo funkcijos:
- Gavusi tėvų sutikimus, tiria ir įvertina vaikų kalbą, pildo mokinių kalbos įvertinimo korteles.
- Iki rugsėjo mėn. 15 d. parengia vaikų, kurie turi kalbėjimo ir kalbos sutrikimų, sąrašus bei sutrikimų šalinimo programas.
- Komplektuoja vaikų grupes įvairiems sutrikimams šalinti, dirba pogrupiais ( 2–4 vaikai); grupėmis (5–8 vaikai) bei individualiai.
- Organizuoja pratybas (moko vaikus taisyklingai tarti garsus; girdėti ir skirti garsus; pažinti raides; kalbėti gramatiškai taisyklingais sakiniais; pasakoti, sekti pasakas).
- Metodinės pagalbos teikimas mokytojams, tėvams (globėjams) ir jų konsultavimas specialiųjų poreikių vaikų ugdymo klausimais.
- Dalyvauja Vaiko gerovės komisijos darbe.
- Bendradarbiauja su miesto pedagogine psichologine tarnyba.
- Ištaisius kalbėjimo ir kalbos sutrikimus, apie korekcinio darbo rezultatus informuoja tėvus, auklėtojas bei vaiką stebi 3 mėnesius.
Lopšelyje-darželyje „Šermukšnėlis“ vaikų socialinę raidą stebi ir socialinę-pedagoginę pagalbą teikia socialinė pedagogė Edita Markevičienė.
Socialinio pedagogo darbo kryptys:
- Dirba su asmeniu (individualus darbas) – vaiku, tėvais ar teisėtais vaiko atstovais, pedagogais ir kitais ugdymo įstaigoje dirbančiais specialistais.
- Vertina ir padeda spręsti problemas, susijusias su įvairiais vaikams kylančiais sunkumais (pagrindinių vaiko reikmių tenkinimo, saugumo užtikrinimo), dirba su vaikais turinčiais emocijų ir elgesio problemų.
- Padeda tėvams ar teisėtiems vaiko atstovams ugdyti vaiką: suprasti jo socialinius ir psichologinius poreikius, jų tenkinimo svarbą, geriau suprasti vaiko, turinčio vystymosi sunkumų, poreikius, tėvų teises ir pareigas. Informuoja tėvus apie teisę gauti socialinę – pedagoginę pagalbą.
- Bendradarbiauja su grupių auklėtojomis, kitais pedagogais ir specialistais, įstaigos administracija sprendžiant vaikų socialines-pedagogines problemas, ieškant efektyvių pagalbos būdų. Teikia siūlymų, kaip būtų galima gerinti socialinį – pedagoginį klimatą, sukurti jaukią ir saugią darbo aplinką.
- Kartu su įstaigos personalu, visuomeninėmis organizacijomis ir socialiniais partneriais iš kitų institucijų atlieka šviečiamąjį-informacinį darbą.
- Inicijuoja, organizuoja socialinių ir prevencinių projektų kūrimą ir jų įgyvendinimą.
- Palaiko ryšius su įvairiomis valstybinėmis įstaigomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, teikiančiomis socialinę, psichologinę, teisinę pagalbą.
- Atstovauja ir gina vaikų teises švietimo įstaigoje, teisėsaugos ir kitose institucijose.
- Kartu su grupių auklėtojomis rūpinasi vaikų socialinių įgūdžių ugdymu.
Informacija atnaujinta — 2023 13 lapkričio |
<< ATGAL